2023 Informasjonsskriv nr. 5
Hei alle sameiere og beboere!
Årsmøte 2024
- Styret planlegger ordinært årsmøte mandag 22. april kl. 18 på Grendehuset (Velhuset) i Salmakerstien 1, Skredderåsen.
- Forslag til saker som ønskes behandlet på årsmøtet må være levert styret seinest torsdag 29. februar 2024, fortrinnsvis til sameiets e-post bs@mittvbbl.no, ev. i styreleders postkasse i 719.
Bytte av inngangsdører
I 2024 fortsetter vi med utbytting av inngangsdører. Dersom du ønsker ny inngangsdør vil du kunne få inntil kr. 6000 i støtte til selve døren. Dørvrider, profilerte lister etc. må du betale selv. Sameiet sørger for snekker som bytter døren for deg. Standardutgiften til dette dekkes av sameiet, mens annet ekstra arbeid dekkes av deg. For å kunne få dette må du:
- Sende en epost til bs@mittvbbl.no og søke om å få ny dør seinest 1. februar 2024.
- Få besøk for å vurdere tilstanden på døren din.
På første styremøte etter søknadsfristen behandler styret alle de godkjente søknadene. Vi innvilger maks 15 dører for 2024. Dørene i etasje 5 og 6 blir prioritert da disse dørene er mest værutsatt, og ellers blir dørene prioritert etter hvor dårlig stand de er i. Dersom du får godkjent din søknad vil du få detaljert informasjon om videre fremgangsmåte.
Batteribyttedagen 1. desember
Som meldt i fjor deler ikke sameiet lenger ut batterier til røykvarslere, blant annet fordi det er montert forskjellige varslere med ulike typer batterier i leilighetene. Styret ber om at den enkelte sørger for at det er nye batterier i røykvarslere inn i julehøytiden når det er stort forbruk av stearinlys, elektrisitet og fyring.
Bretun – utbedring av mangler på gavlveggene
Til orientering er utbedringen av manglene i det utførte malingsarbeidet utsatt til etter påske i 2024. Dette på grunn av dårlige malingsforhold sensommer og høst.
Sameiets nettside - www.sameietavangenterrasse.no
På sameiets nettside ligger aktuell informasjon for sameiere og beboere, blant annet:
- diverse kontaktopplysninger
- sameiets reglement (vedtekter og ordensregler med vedlegget Retningslinjer for individuell utbygging av fellesareal)
- alle informasjonsskriv fra styret
Snømåking og strøing i sameiet
Styret viser til fyldig omtale om dette i Informasjonsskriv nr. 1 i 2023.
Plikt til å informere styret når du leier ut leilighet eller garasjeplass
Vi viser til vedtektenes § 5 siste avsnitt om plikt til å informere styret ved utleie:
Ved utleie og fremleie av bruksenhet (eierseksjon) skal sameieren holde styret løpende skriftlig underrettet om navngitt(-e) hovedperson(-er) som bebor leiligheten til enhver tid i mer enn 1 -en- måned. Det samme gjelder ved utleie av garasje/biloppstillingsplass.
Diverse «ulovlig»
Det har i det siste vært noen saker der sameiere «ulovlig» har endret teknisk anlegg (ventilasjonsanlegg), ladet el-/hybridbil fra kontakt etc. Styret vil påpeke at den enkelte sameier i hvert tilfelle blir ansvarlig for å tilbakestille til opprinnelig for egen kostnad.
Styret minner her om både første avsnitt i vedtektenes § 8 om at det ikke skal gjøres endringer som påvirker normal funksjonalitet av tekniske anlegg (strøm, vann, avløp og ventilasjon) og ordensreglenes punkt 5 Utstyr og innretninger om blant annet terrassene og lading av el-/hybridbiler.
Vi ønsker alle sameiere og beboere ei fin førjulstid!
Foto: Pixabay.com
Med vennlig hilsen
styret i sameiet